Sommaren du fick.

Dagen då jag blandat mitt sista alginat på Folktandvården är kommen! Nu sitter jag här, alldeles tokledig i två dagar till! Ja, jag erkänner, det hade gärna fått vara två veckor, eller varför inte månader när jag ändå drömmer, men för en gångs skull är gräset inte så mycket grönare på andra sidan (det är sällan det vänner, inte ens nu när väderomslaget inte längre går att ignorera..).

Jag är förvånansvärt mätt på sommaren 2009.

 

Kan inte låta bli att förvånas över hur otroligt fort denna sommar ändå tycks ha passerat. Sommaren 2009 visade sig bli en sommar full av mycket som kan sammanfattas som ”nytt”. Nya länder, bekantskaper , upplevelser, erfarenheter och insikter . Nya glädjeämnen och nya ärr. Och massor med film och East.fm!

 

Nytt boende blev det också, i dubbel bemärkelse! Förutom att jag i Augusti möttes av ett totalrenoverat och superfräscht hus på hemmafronten har det även flyttats big time i pluggstaden (tack underbara mor och bror!). Inte lika nyrenoverat där förvisso, men känns helrätt!

 

Parallellt med flytt och diverse andra äventyr i Uppsala fick jag och E i Juli även smaka på frukten av föregående termins hårda och stundtals något stressiga LEO-arbete (LEO = Local Exchange Officer). Men det gick fint tillslut och jag klappar både mig själv och E på axeln för en lyckad insats som organisatörer, hönsmammor och lokal klagomur för de vilsna läkarstudenterna på praktikutbyte i vår stad. Big up!

 

E är för övrigt en väldigt spännande person som idag enligt egen utsago hade många nära-Fyrisån-upplevelser (Been there, done that min långe vapendragare!) under en kajakpaddlingtur med sin trevlige och alldeles "ofjollige" vän.

Men detta äventyr klarade han sig dock torr och helskinnad ur, och kan därför ikväll skådas i sällskap med min andra E, henne kallar vi för enkelhetens skull AZ, på en av stadens bästa nationer. Fartigt värre! ("Skrevs detta sidospår på eget initiativ?" kan en vaken läsare fråga sig...)

 

Vidare fortsatte sommaren med hemstad, de traditionsenliga kompisdejterna och lite hederligt arbete den sista månaden av lovet. En månad som nu alltså är förbi! Men, när man tror att den något gråare vardagen väntar ( egentligen ett epitet som inte kan appliceras på Uppsala...) så förvånar sommaren 2009 ännu en gång, dock kanske för sista gången. På måndag väntar som bekant en ny termin och en ny höst. Och förhoppnigngsvis massor annat som kan adderas till kategorin ”nytt”!

 

Nu ska jag ut och fånga dagen, eller det som är kvar av den!

 

Over and out.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag kan hjälpa dig att lägga in youtube-videos! :).

Nära-Fyrisån-upplevelser är förövrigt lite läskigt :P särkillt eftersom att vattnet i ån är allt annat än klart...

2009-08-30 @ 13:32:42
URL: http://sannalovdahl.blogg.se/
Postat av: "Offentlighetens gudinna" som har sitt pris....

Puss&kram hela dan!!!!

2009-09-03 @ 22:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0