Lyxproblem

Oj oj, vilken dag! Vaknade tidigt i morse till fågelsång och strålande solsken med vetskapen om att ledigheten efter sommarjobbet äntligen infunnit sig. Wunderbar!

Mor kom hem från jobbet vid tolv o vi tog för ovanlighetens skull en tur till "mecka". Mecka är det vi i min familj lite skämtsamt kallar stadens största köpcentrumkomplex som de flesta helger, så även denna, fylls till brädden av köpglada bönder och annat löst folk. Detta resulterar i en omöjlighet att cirkulera med bil på området under annat än ständiga svordomar och förbannande av människor som räknar månader i lönehelg-lönehelg... (Nej, jag kan inte påstå att jag haft en särskilt hård barndom... Tack mamma och pappa!)
Som ni förstår brukar vi alltså hålla oss borta från detta kaos helger som denna i största möjliga mån, men idag, dagen innan jag far upp till min andra stad, var det tyvärr en nödvändighet att beträda konsumtionsdjungeln.

Väl där scoutade vi MBT-skor (ja, ni vet de där fula tjocksulade, men ack så effektiva, historierna), då jag uppenbarligen nu är den enda i min familj som inte äger åtminstone ett par sådana. När jag skall använda dem? Ja, inte när jag vill vara extra snygg anar jag... Men några terminer klinisk utbildning väntar trots allt, och då jag var på operation med jobbet i veckan lyckades jag faktiskt pejla in minst en person (anställda såklart) med de fotriktiga donen, så nog kan det funka till läkarrock! ("Oj",  tänker ni kanske nu, "är hon heeelt 2005?". Nej nej, naturligtvis jag är väl medveten om gällande hygienregler och att långärmad läkarrock numera inte går för sig inom vården. Men de ser säkert oförskämt bra ut till läkarpyjamas också!)

Vidare skulle punkten "ny laptop" på att-göra-listan avhandlas. Efter besök i samtliga elektronikbutiker ligger nu valet mellan de nätta HP Pavilion och nya MacBook Pro.
Så egentligen väljer jag nu, liksom så många andra före mig, mellan trygga PC och fräscha Mac. Och det är ett svårt val vill jag tillstå! Även här kommer skolan in i bilden; när det blir dags för långa tågresor och kvällar i exil någonstans i Sverige kanske det är trevligt med en mindre elektronisk följeslagare.
Alla mina Mac-användande vänner, varför är Mac "sååå mycket bättre"?!

Tja, sedan avhandlades andra värdsliga ting, så som det rabalder som uppstått på ön som föjld av distributionen av en viss trespråkig folder (man upphör aldrig att förvånas över människor och deras "litenhet"). Och såklart den ständiga debatten om vilken färg på iPod som är snyggast. Men dagens big issue i min egen lilla värld är alltså vilken dator jag skall välja.
Lyxproblem? Kanske. Men icke desto mindre problem, speciellt sådana jag tycker man kan kosta på sig en sensommardag som denna!

På tal om problem, sitter här och funderar på om jag,i ett imaginärt scenario, skulle låta min femåriga son klä ut sig till Pippi Långstrump på klassmaskeraden. Ha i åtanke att detta är i tiden då killarna är drakdräpande riddare,Teenage Mutant Ninja Turtles, Batman och Power Rangers, medan tjejerna står för den fnittrande überflickiga prinsessrosa ensembeln. Därtill kan tilläggas att jag i detta scenario är öppet gay.
Ja, tål att tänkas på!

Nu skall jag boosta mitt D-vitaminförråd samt checka av träning från schemat denna vackra sensommardag.  Kanske borde packning adderas till "att-göra-listan"? Det känns som det är dags nu.
Over and out.

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Det finns bara ett sätt att ta reda på vilken dator du ska köpa. Titta på denna 10min långa ihopklippta version av alla Hello im a Mac på spanska.

2009-08-30 @ 13:30:44
URL: http://www.youtube.com/watch?v=0IGvvrWyrNY
Postat av: Sanna

Mac må vara bra, men jag tycker inte om dom datorerna ändå. Är man van pc-användare så är man! Fast det är förstås inte helt omöjligt att lära om sig, och till Mac´s fördel så håller dom datorerna ofta några år längre än en PC (iaf när det gäller bärbara, stationära vet jag inte, man jag antar att det är bärbara som intresserar dig ändå :)). Till Mac´s nackdel är förstås att dom inte är en PC.

2009-08-30 @ 13:39:17
URL: http://sannalovdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0