Don't cry because it's over, smile because it happened.

Eftersom sittningsbiljetterna gått åt som glass en solig sommardag blev det igår 04-släpp på Norrlands som bevistades efter hemkomst från Gävle.
Efter sushi, briefing och fuldans framför spegeln gled E och jag till nationen vid ån och träffade där en stor del av vår Uppsalienska bekantskapskrets. Eftersom jag inte ens kunde hålla mig från butikerna den korta vägen hem från stationen dissade jag klänningshetsen och körde istället på rockig stil. Invigde ny tröja, lacktights och 15 cm klackar (Scholl's "Partyfeet" har räddat mången utgång, hett tips!) .
Allt som allt en underbar kväll som slutade som den började, jag och E på promenad genom stan. Men en av oss hade nog mer ömmande fötter än den andra då turen gick FRÅN nationen. Tänkaress som man är hade jag ju förutsett denna smärre bieffekt, gelinlägg till trots, och hade med lite plattare skodon till turen hemåt från nationen. Ännu en gång kom min samling Conversedojjor väl till pass!
Att jag sedan efter dagens alla eskapader råkade somna på sängen då jag pausade med lite TV mellan sminkborttagning och tandborstning var kanske mindre lyckat, men sådant som händer när man redan vid dagens början nallade av energireserven. Så jag somnade alltså på sängöverkastet, och vaknade följaktligen kl 07.00 frysandes men tyckte ändå att prio 1 var att pallra mig till badrummet för att borsta gaddarna.
Efter det kunde jag dock med gott samvete lägga mig igen, denna gång under täcket, och sov som en klubbad säl tills min far ringde o väckte mig kl 14. 00 .
Nu, några timmar, en korv risgrynsgröt, lite shopping och partymusik senare funderar jag på om man kanske skulle skippa i att ta itu med den i fem veckor negligerade tvättkorgen och istället åka till Flogsta på Luciavaka i min gamla korre.
Ok, nyss gick det tinnitusframkallande brandlarmet i hela huset också. Och Pontus är partysugen. Jag tar det som ett tecken, den högre makten vill att jag ska dissa tvätten en dag till och ge mig ut i partyvimlet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0