"Inte nu..... men NU!"

Tentaplugg är i sanning ett intressant fenomen. Det är ju som om man hela terminen gått o sparat på alla smaskiga städuppgifter, "ordna upp livet-listor" , kompisträffar, sortering av musik på iPoden, skoshopping och varför inte scrapbooking när man ändå håller på.
Och på något sätt tar man gladeligen tag i allt sådant man negligerat aaaaaaaaaaaalldeles för länge just nu när man helt plötsligt fick så mkt fritid. Allt i väntan på att molandet i bakhuvudet skall bli för starkt för att med gott samvete, tillika hälsan i behåll, kunna ignoreras.
Detta tillstånd av ren och skär panik brukar tillträda en sisådär några dagar innan tanken är att man med tillförsikt och stadig hand skall plita ner en termins inhämtad kunskap (?) på sina bläddertentablad.
Några dagar kvar av tangles-neglekt och dynamisk spirometri-ignorering kvar alltså. Woop!!
(Hmmm.. varför ger jag mig själv en imaginär dunk i ryggen när jag inser detta? När jag egentligen borde börjat plugga för länge lääänge sedan? Ingen aning, så jag skyller det på  tentapluggsfenomenet... )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0