Dr. Snygg goes akuten

Idag var första riktiga dagen på akuten. Vi snackar inte mjukstart heller. Undertecknad slängdes in till, och gjorde en lite tafatt somatisk undersökning på en patient som egentligen borde sökt psykakut och som inte hade något direkt somatiskt fel i övrigt. Vilket jag även hade koll på, därav det lite mindre omfattande statuset.
I efterhand blev jag dock tillsagd att diktera journal... Oops.
Jag steppade efter det up mitt game och nästa patient tillika första inskrivning gick någorlunda smooth.

Förmiddagen inehöll också bl.a hypotermi, TIA-misstankar och akut njursvikt, lite som ett avsnitt av "Sjukhuset". Kanske för att vi är på... sjukhuset. 

I övrigt gav jag mig idag även ut i löpspåret efter sjukfrånvaro och passade på att glida runt på sjukhuset i mina nya inneskor.

Summa summarum: Mina MBT-skor är grymma (tack mamsen!), och akuten är kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0