Höstbarn.

Veckan som gått har varit en riktigt berg- och dalbana .Till dalarna hör klippningar som inte riktigt föll mig i smaken, blåtiror och förkylningen som aldrig ger med sig.

 

I ärlighetens namn är dock bergen fler än dalarna. Blåtiror är faktiskt inte jättesvåra att sminka över, vilket man kan göra och samtidig konstatera vilken enorm tur man har ibland, då otyget som skapade den faktiskt kunde ha träffat lite högre upp. Min högsta önskan aldrig riktigt varit att bli blind på ett öga, tro det eller ej.

 

Om man sedan spinner vidare på önskningar har veckan inneburit ganska många nytillskott på prylfronten. Och kunskapsfronten, då jag lite djärvt skulle vilja tillstå att jag nu är något kunnigare i akut omhändertagande av patient med ABCDE problem än i början av veckan.

Prylarna har jag att tacka min familj och det årliga födelsedagsfirandet för. Även om jag redan innan dagen D (”Då jag blir ett år äldre och förhoppningsvis lite klokare”) önskat och också fått allt jag ville ha, lyckades mina underbara föräldrar ändå överraska tidigt på morgonen med favorittårta, sång och ännu fler presenter. Klockan nio en lördagsmorgon, i en stad som ligger tre timmar med bil från hemorten...

Det tål att sägas igen; jag vann föräldralotteriet.

 

Parentes: Naturligtvis ”vet” jag att man inte kan köpa lycka (eller kan man? Grammatici certant. ). I alla fall inte ”riktig” lycka (allt är en definitionsfråga och lite av en filosofisk diskussion egentligen).

Men om man redan råkar vara ganska tillfreds med livet och sådär härligt lycklig i själen skadar det ändå inte med lite bonuslycka, lite lyckotopping skulle man ju kunna kalla det. I min mening. Slutparentes.

 

Så det, mina vänner, tillsammans med solsken, umgänge med mamma o pappa, bullfest (sju olika sorters bakverk knåpade jag o E ihop), fler presenter, underbara kompisar, trevligt sällskap, fjäsk från T4, massor av gratulationer, utgång och konsert med [ingenting] är receptet på en grym födelsedag tillika perfekt avslut på min vecka av berg och dalar!

Gott nytt år!

 

 

 

 

 

Ingenting. Världens bästa bandnamn?

 

 


Kommentarer
Postat av: N

Vem har schlatt daj?

2009-10-11 @ 23:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0