I might forget your voice. But I'll never forget you.

Sista fallavslutet på akutblocket idag. Vår handledare, aka kirurgen från helvetet, avslutade starkt med att verbalt våldföra sig på både PBL och fallgrupp. Efter den oväntade kritik-kavalkaden skyndade sig sedan vederbörande ut ur rummet utan att lyssna på eventuell utvärdering av sitt eget jobb som handledare, som ju annars är brukligt i fallsammanhang...
Jag avundas inte de arma själar som tilldelades honom som examinator under dagens praktiska prov i akut omhändertagande/ABCDE, då den potentiella blockering jag troligtvis skulle drabbats av i samma scenario sannolikt hade krävt experthjälp för att upphäva.
Men "it aint over until the fat lady sings" som man säger, äntligen har jag förstått värdet i att kursutvärdera.
Snart börjar alltså ett nytt block, och med det kommer nya fall och nya handledare. Detta block äger även rum på annan ort för mig, så det skall bli riktigt spännande.
Innan dess skall dock den sista veckan på akuten klaras av, vilket naturligtvis känns lite småsorgligt då jag gillat akutplaceringen enormt, samt det är bekvämt att vara kvar i Uppsala. Men den akutplaceringen återkommer ju, som tur är, och staden står kvar.
Närmast väntar gymet!
Fred ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0