Etsi pou me filouses, les kai imoun zwh sou...

Helgen med stort H har förflutit alldeles för fort!
Varför stort H tänker ni kanske?  Jo, det indikerar det speciella med denna helg, att det varit en helg då jag varit riktigt, totalt och unerbart ledig.

Således har inget "borde plugga"-mantra legat och malt i bakhuvudet och gjort sig påmint så fort man börjar zappa mellan kanalerna på TV:n , streamar femte avsnittet i ordningen av random feel-good serie, eller cirkulerat lite för länge bland stadens butiker. Inget sådant, inte en tillstymmelse till pluggtänk och nästan inte heller något umgänge med programrelaterat folk när jag tänker efter.

Fredagen spenderades exempelvis något propedeutikbakis tillsammans med mor, som även försåg mig med godis, kläder och ny taklampa.
Under lördagen hann jag med lite häng i solen då sommarvärmen åter hittat till staden;  jackor åkte av och den kontinentala stämnigen var på topp.  Efter att ha avhandlat diverse dilemman kunde jag lättare om hjärtat vinka av mamsen och börja piffa inför kvällens yra med Ypsilon.

HöstYran med denna damförening var min första, och skulle bland annat visa sig innebära gälla röster, fnitter, grova skämt, skvaller, vackra klänningar, sminkprat, dans, sång, bakisfilm-tips (serier och tecknat dominerar), "Främling" , strumpebandskontroll och skratt.  Norrlands- och höstinspirerad meny, bubbel och lingonsnaps bidrog till den festliga stämningen, och jag kunde efter dans in på småtimmarna konstatera lyckad kväll som gav mersmak!

Idag tänkte försöka mig på att hänga upp min nya, toksnygga (och väldigt mycket "Antonia") taklampa. Hur jag klarar det vet man inte så noga, men är trots allt inte helt oäven på fixarfronten så det går nog bra.
I övrigt har dagen präglats av totalledigt söndagshäng, något jag med säkerhet klarar!


Over and out.


 

Söndagshäng ackompanjerat av bra musik är svårslaget.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0