Behövde du också trängas med ekonomnollor, Gottfried?

I fredags invigdes nya boendet på festfronten. Sushi, vin, skratt och fjortismusik. Försök till att alltid höras liiite mer än musiken. Dans på alldeles för liten yta. Lite EMO på några fronter.

Mysigt, festligt och hjärtligt roligt!

 

Utgången på ÖG därefter ledde dock till många svordomar. Nollning och trånga gångar ut till inhängnade rökrutor förbannades. Men säg det onda som inte för något gott med sig; hade man en inre önskan att känna sig som boskap och bevistade sagd nation i fredags kan man alltså nu checka av det från listan.

Men vi lyckades roa oss ganska bra bland nollor av alla de slag ändå. En bra kväll!

 

Eftersom jag är student har jag inte mycket annat än deviset Carpe Diem att leva efter för det mesta. Särskilt lediga dagar och kvällar grips och innebär oftast samkväm i varierande form. Därför gick även den vackra lördagen i festens tecken. Denna gång Jungfrublot på Norrlands, en kväll som gav mersmak!

 

Nu tror ni kanske att trevligheterna slutade med festkvällar i dagarna två? (Två dagar räckte dock på partyfronten. Tiden som vecka ut och vecka in spenderades sovandes om dagarna och festandes om nätterna, utan att få nog eller tröttna, när tog den slut? När prioriterade jag om? När blev jag "gammal"? )

Icke! Naturligtvis hann jag och E även klämma in x antal timmar ekonomi/IFMSA under helgen, något det för övrigt känns som vi gjort så det räcker och blir över de senaste månaderna... (Note to self: Nästa gång jag lägger ner så ofantligt mycket arbete på någonting, någonting som dessutom tog en tredjedel av mitt sommarlov i anspråk, skall jag se till att det är avlönat. Punkt.)

 

Efter två lyckade festkvällar, ekonomidagar och annat skoj gav jag mig själv dock order att tagga ner lite på söndagen. Denna helg var trots allt helt "pluggfri", då innebär söndag "True Blood"-maraton och hemmahäng. Samt lite städning. Och rekognosering av Mac-utbudet!

Nackdelen med att bo i rum är nämligen att det lätt blir lite stökigt. Till det kan adderas att jag är ganska bra på att skapa oordning, med eller utan hjälp. Fråga min bror, eller vem som helst som sett mitt rum utan att det föregåtts av en dags städande.

Men eftersom glaset alltid är halvfullt är ju såklart fördelen med rum också är att det inte finns så mycket yta att stöka ned på, och det går relativt snabbt att skapa ordning igen.  Något som man kan vara tacksam för, dagen efter festdag. Samt alla andra dagar.

 

I övrigt lever i någon form av tillfällig förvirring just nu. Jag chansar mig fram till datum och dag. Det enda jag med säkerhet vet är att denna vecka är en ganska hektisk sådan, trots det till synes luftiga schemat.

Men det kommer att gå bra. Och vem vet, till helgen kanske jag till och med hunnit bygga upp en önskan att återigen vimla runt bland nollor och studenter, återigen dansa mig till ömmande muskler och fötter samt göra fruktlösa försök att överrösta ljudanläggningar. Den som lever får se.

 

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0