Ouch.

Idag vaknade jag med raspig hals och för andning icke-samarbetsvillig näsa. Typiskt.
Body Toning och Dance Aerobics, vi ses nästa lördag, för vem orkar tolka mitt EKG sen liksom...

Men dagarna som föregått denna smärre svacka har dock varit topp! Fick sjunga på plera fronter igår, mamsen lade ännu ett år bakom sig, och Sanna bestämde sig för att fira. Efter födelsedagsmiddag rockade vi även ÖGs hittills bästa klubb i våra söta sommarkläningar. Jag misstänker dock att våra "rosa rosor på vit grund " kan ha sett malplacerade ut mellan svartrockarutklädda nollor.
Det är kanske inte OK längre, slog det mig, att kalla årstiden sensommar. Hej höst med gråa koftor, svarta partystasser och smink i jordnära färger!

På tal om sensommar kom jag nyss att tänka på att jag för några år sedan faktiskt tog sommarens sista utomhusbad den 11 september.  I varmt vatten bör tilläggas.
Idag tittar jag ut, förvisso skiner solen från en molnfri himmel, men det går inte att ta miste på bettet i luften när jag öppnar fönstret; höstluft. Som höstbarn (selektivt, höstregnen har aldrig riktigt varit min grej...) passar det mig perfekt. Men "globala uppvärmningen", where did you go?
Förslagsvis fick den kliva åt sidan till förmån för den "ekonomiska krisen"... There can only be one.

Vidare kanske förkylningen kom lägligt ändå, det föranleder fler lugna promenader i solen. Med gott samvete.
Ikväll skall jag även vuxet bevista kulturnatten, kolla konserter och roliga teaterföreställningar.
Tills natten faller; carpe diem, ut och var ledig i solen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0