Back in black.

Nu sitter jag här igen . Vid mitt Uppsalaskrivbord. Med den tanken och förhoppningen att jag skall få någonting gjort på inläsningsfronten.
Åkte från Linköping och julledighet igår, och tänkte starta upp hjärnkontoret lite smått inför tenta 7 jan.
Känns som vanligt allmänt pestigt med tentaplugg och startsträckan är därmed milslång.

Parentes.
Ibland sänder jag bittra tankar mot de ägg som sitter och klagar över 5 poängstentor, hemtentor eller inlämningsuppgifter. De skulle må bra av lite perspektiv.
Å andra sidan är kanske de tentorna för dem som 30 poängarna är för mig, alla har ju olika förutsättningar och kapacitet trots allt. Och man skall inte vara bitter, det är så missklädsamt.
Slutparentes.

Nyårsafton på fredag.  Med nyårsafton kommer nyårsfester. Är det OK att vara stört otaggad på dessa klyshiga och evigt antiklimaktiska tillställningar?  Ja, jag bestämmer att det är OK .
Men man kanske ändå skulle joina ett nyårsbaluns och fucka ur lite innan man åter sätter sig och nöter inför kunskapsmätningen som närmar sig med stormsteg.

Imorgon ska jag träna, köpa nya löptights och promenera till Lidl. Imorgon skall jag plugga mer effektivt än idag. Det är mycket som man förlägger till morgondagen. Tänk om den aldrig dyker upp?

Idag skall jag få in 50 min tentaplugg och sedan kolla sista Pirates-filmen på TV. Det är trots allt jullov. Typ.

God fortsättning !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0