Kors i taket

Nu har det hänt. Lackade ur på min handledare, dennes nonchalans och oförmåga / ovilja att just handleda ( ngt han har betalt för att göra och som ingår i arbetsbeskrivn när man tar anställning vid ett universitetssjukhus ) idag på förmiddagen. Drog av mig op-kläderna efter ca två timmar och spenderade istället resten av förmiddagen med att shoppa. (Nya löparskor, en klänning, ett midjeskärp samt nya iPhonefodral är nyförvärven, men det är mindre viktigt i sammanhanget.)
Nu ska jag äta och sedan plugga för att under denna dag tillgodogöra mig typ lika mkt som jag hittills gjort på hela min ortopediplacering. Om någon bitchar om närvaro kommer jag att leverera verbal misshandel.

Men för att se det ur en annan synvinkel:  dr. X bör också få lite cred för att han inte ens lyckats förmedla en gnutta av det som gjorde att han uppenbarligen tycker att ortopedi är det man borde syssla med resten av livet. Det är således struket ur " tänkbara specialiteter"-listan och han har därmed även sparat sig själv lite konkurrens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0