Woop!

Nu blir det mer blogg!
Idag har jag haft en riktigt bra dag.
Ok, dagen började med att jag vaknade (...) , kände mig rejält risig, och somnade om.
Nice med lite sovmorgon och jag kryade förhoppningsvis på mig lite!

Pallrade mig efter några Ipren och trots seghet till BMC för att i alla fall hinna vara med på en av förmiddagens föreläsningar, lunch och sedan eftermiddagsföreläsningar. Tur att jag gick till skolan över huvud taget visade det sig dock, hade nämligen inte kollat schemat tillräckligt noga för att se att det var obligatoriska saker hela eftermiddagen. Flyt där alltså.


Vi fick sluta en timme tidigare än beräknat, vilket gjorde att man kunde promenera hem i solsken för en gångs skull.
Väl hemma kunde jag dock konstatera att jag inte heller idag fått något certifikat från försäkringsbolaget. Något less fattade jag därför telefonen och ringde kundtjänst.  Vänligt men bestämt lät jag sedan den stackars kundtjänsttelefonisten, som hävdade att enda sättet för mig att få pappren idag var att de faxade dem, veta att jag inte alls tänkte leta reda på någon fax och inte heller lida mer pga deras slarv. Pappren skulle vara hos mig pronto då jag planerade skicka dem idag.
Sagt och gjort, 2 minuter senare låg rätt certifikat i min inbox, redo att printas.
Nu har alltså alla papper sammanställts och skickats iväg, deadline har klarats och jag släpper utbyteslogistik för ett tag framöver!


På väg hem från stationen, där jag tog de fyra passfoton som skulle bifogas till dokumenten, fick jag för mig att ta en titt på kläder. Detta resulterade i att jag efter min "snabba sväng till brevlådan och hemköp" promenerar in i min korridor lite fattigare men med ny skinnjacka (ja, minusgrader till trots anser både jag och handeln att våren på väg) och ingredienser till både bakning av semlor och bröd.

Och jag inbillar mig även att min hals inte längre känns som grovkornigt sandpapper.
En bra dag alltså.
Woop!


Awesome!

Kommentarer
Postat av: TAM

J-kla goda semlor alltså! Helt klart högst betyg på den! Mumma!!!

2010-02-03 @ 01:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0