Grymt.

Imorgon är det phest. Passade på att städa lite eftersom jag efter dagens svinspäckade (hö hö) schema och träning var helt slut, och min stia till rum faktiskt behövde en uppiffning (en vecka sedan förra storstädningen, jag börjar undra hur jag lyckas...) .

Något som slog mig under rensning av garderoben; jag har absurt många par skor och handväskor! Mest ett observandum då jag inte för allt i världen planerar att överge denna fetisch. Åtminstone inte förrän någon anmäler mig till "Lyxfällan" eller något av Kanal 5's program om konstiga människor..
Nedslående var dock att jag insåg att jag inte kommer att kunna använda majoriteten av skorna förrän vädergudarna blivit på bättre humör, då större delen av samlingen består av pumps och vårskor.

Åh, vad jag vill ha vår och sommar nu; naturligtvis inte enkom för att jag skall kunna använda lätta vårskor, jag längtar trots allt alltid till vår och sommar. Allting verkar liksom lättare då, som en vis man än gång sade..
Tills dess får inomhus-tillställningar som yror och gasquer utgöra anledningar att i alla fall använda de festligare exemplaren av skosamlingen i alla fall. 


Nog om vintertristess och skobesatthet. Grislabben vi hade idag (8 - 16.30) var otroligt intressant och, ja jag säger det, svinkul. Vi fick öva en hel del på att operera bort naevus och sy ihop sår på olika sätt. Madrass-stygnen kunde ju blivit snyggare, men bemästrade på slutet i alla fall Pålles snygga nålvändningsmanöver, och fick till så snygga stängningar att jag till och med skulle låta mig själv sy mig. På väl dolt ställe om något år eller så.

Att hålla i ett varmt och pulserande hjärta, observera blödningschock, sätta thoraxdrän, kolla tarmpaket (det är ju trots allt gastrotermin också) och se tracheotomi var andra kul ting (...) som gjordes under dagen. Otroligt nyttigt att ha övat på att jobba i levande vävnad, våra övningsdynor vs. hud; big difference!
Tack Griseknoarna, vi ses i Nangijala.


Nu ska jag sova, lunchpass på BK imorgon, minns jag rätt kan det bli gaaanska hektiskt..
Woop, ska bli så grymt kul!  (Och där får det räcka med grisreferenser för detta inlägg.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0