Främling?

Idag är det söndag 3 jan. Det vet jag för att jag nyss kollade almanackan. Hade jag inte kollat hade jag inte haft en aning, ty pluggträsket har äntrats. Det innebär total brist på rutin, dygnsvändning och att dagarna tycks flyta ihop mer än vanligt. Lägg nytt år på det och denna konfusion är inte helt oförståelig.

Nu är jag således åter i pluggstaden framför andra för att göra just det, plugga.
Så, naturligtvis finns det mycket tid till annat enligt föregående konstaterande om att tentaperiod tar fram det mer kreativa jaget. (Därav hetsläsning inpå småtimmarna?)

Haha, igår när jag satt och klurade som bäst på en gammal tenta fick jag för övrigt ett oväntat telefonsamtal. Vilket, hör och häpna, resulterade i total blockering hos yours truly!  Inga rappa repliker, kluriga kommentarer eller intelligenta skämt what so ever färdades längs de små grå. En släng av expressiv afasi kan man säga, således en ny och inte helt angenäm upplevelse.
Men trots svag insats från min sida var påringningen uppskattad. Slut på referatet.

Ikväll kan det bli träning.  Det har potential att bli dagens bästa timme/timmar. Fram tills dess får man göra det bästa av situationen och kanske hit the books.

Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0