Time is brain.

Fika med främling är trevligt. Men så fort man kliver innanför dörren till sitt rum slår faktumet att tentan stundar emot en, lika kvävande som den heta och dieseltunga luften som träffar en när man kliver ur planet på Grekisk mark en julidag.
Det man slås av är det totala kaos som råder innanför mina fyra väggar. Hur mycket man än städar verkar det som om ingen någonsin sorterat n å g o t, framför allt inte föreläsningskompendier och diverse andra pappers- samt klädhögar som anhopas på varenda plan yta.

Nu får tentan komma. Inte för att jag känner mig mer än marginellt mer redo än i början av mitt plugg. Mest för att jag är less på detta läsande, det ständiga ojandet över läsandet och isoleringen som läsandet medför.
Och så är jag sjukt sugen på att gå ut o  dansa.

Men tills dess lyssnar jag vidare på partylistan och skummar igenom lite etik-juridik.
Vem behöver sömn?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0