Ett missat samtal....

Vill du inte att snubben i varannan bil / motorcykel som passerar dig ska tuta/ ropa oforskamdheter/busvissla el dyl, eller har du problem med att bade yngre och inte fullt sa unga formagor pa stranden ligger och gor pussljud samt stirrar som om de aldrig sett en annan manniska / en blond tjej forut; promenera inte omkring i Grekland.

Eller kanske snarare ; var inte tjej/ett tjejgang, blond eller prata engelska i Thessaloniki (da jag aldrig upplevt det fullt sa mkt under mina 23 ar av Greklandsresor som just i denna stad).
Alla kommer namligen uppenbarligen att anta att du ar icke-grek, och div oforskamdheter blir saledes per automatik helt tillatna.
Men sag ngt ont som inte for ngt gott med sig; jag far ju mojlighet att sporta med att slanga ivag nagra val valda ord pa grekiska nar jag ar lite smaless och den x:e grabben i ordningen lyckas komma pa ngt fyndigt att ropa efter mig nar jag gar forbi.

Det basta hade nog varit om man profylaktiskt hade tonat haret morkbrunt, gatt upp tio kilo och om dagarna roade sig med att promenera omkring ikladd burka eller gravidklader. Om man inte ar en sucker for den sortens uppmarksamhet forstas.

Personligen tycker jag inte att det ska behova vara nodvandigt.
Jag menar , jeeeez Grekland; stenaldern ringde och ville ha sina grottmanniskefasoner tillbaka!



Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha låter jobbigt det där! Uppmärksamhet är ju annars trevligt, men i LAGOM (och icke-sliskiga) doser :P

2010-07-25 @ 19:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0