Welcome to the good life.

Grekland sedan en vecka tillbaka.

I helgen hangde jag o mina utbytespolare i Halkidiki. Fredag pa random strand , lordags o sondags i Possidi, ett stalle dar det fanns en apstor camping som dessa veckor endast ar oppen for studenter. Snacka att det var asmycket ungdomar och varldens beachparty. Dygnet runt. Aka ingen somn for oss. :P

I sondags efter vi kom hem fran Halkidiki hade vi typ valkomstmiddag med alla som ansvarar for oss har (LEOs, kontaktpersoner etc) och som inte hade examinationer att plugga till (ja, har i Greece har de inte fatt lov an utan ar klara pa fredag).
Det var nice att traffa de annars sa osynliga ansvariga for utbytet, vi har pretty much inget social programme utan fordriver tiden bast vi vill. Sa mandag kvall dedikerades till att spana in barer i hamnen efter forsta dagen pa sjukhuset (efter att ta en eftermiddagssiesta for att ta igen atminstone liite av den missade somnen) .

Sedan i mandags har jag fullt upp med att aka till stranden och hanga typ nagon timme (!) per dag pa kirurgen. Sitter ju just nu i sjukhusbiblo eftre att ha kakat frulle i restaurangen ( vi far frukost o lunch betalt, sweet!) , for att vara med pa en snabb rond pa allmankirurgen ( 30 min).
Efter det sager handledare att nu ar ju en bra tid for att aka till stranden eller aka downtown. Haha, what to do, kanns som om vara kirurger verkar mer mana om att vi ska fa chilla pa stranden an att vi faktiskt ska hanga pa sjukhuset. Sa tills pa fredag, da vi har nagra coola op igen, har jag egentligen inte mkt att gora pa sjukhuset. Annat an att, pa kirurgens uppmaning, kanske kolla in stan, shoppa ny bikini (OBS inte tips fran kirurgen) och dra till beachen igen.  I like this exchange a lot...

Sa hoppas att alla har det bra i sommarvarmen, nu drar jag till stranden!

Woop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0