Anestesi.

Ny vecka, ny placering. Har klarat av klinfys och patologen, de två glidigaste placeringarna på terminen. Nu väntar två veckor anestesi och resten av denna mördartermin. Men det är trots allt kirurgi (I like oförskämt mkt hittills) och vi får trots allt påsklov denna termin (Åre eller Grekland?! Varför inte båda? Det tål att tänkas på!) . Så summa summarum, det skall nog gå bra detta!

Var på gyn. op.  o presenterade mig en snabbis efter dagens föreläsningar och övingar, känner spontant att de två kommande veckorna kommer att bli hur nice som helst! Mycket övning på fria luftvägar o intuberingar tycks det bli, tur att man har övat (so what om några tänder ryker, huvudsaken är ju att patienten inte dör...eller? ).




Värsta action på KTC (kliniskt träningscentrum).

(OK, nedre bilden är felvänd men man får vara lite flexibel i tänket.)


En hel del nålsättning och annat praktiskt blir det tydligen också, underbart!

Biljetter till P3-gasque är inhandlade, fram tills dess blir det lugnt på festfronten bestämmer jag nu.
Och när jag ändå är i beslutsfattartagen bestämmer jag att jag nog försöka plugga lite också, i enlighet med självoptimeringsplanen. Inte "plugga" som det annars blir, dvs x antal timmar framför datorn utan att ha fått någonting gjort. (Hur lyckas jag? Den som det visste.)

Imorgon blir det blå operationskläder! Lycka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0