Post vårbal.

Kom hem runt 8 imorse från Becks som vi gick till efter balsläppets slut vid 5-6 tiden i morse på Göteborgs nation. Släppet på Gbg var i sin tur förlängningen på balen på Norrlands för mig och efterföljande släpp där.
Vårbal i Uppsala kan i stort sammanfattas som tokroligt. Valser, styrdans, högtravande tal, vackra klädkreationer och mycket trevligt umgänge, för att bara nämna några saker, gjorde kvällen till en succé! Att det dagen till ära var 25 grader och gassande sol, vilket bidrog till medelhavs-sommarkänslan som rådde och att behovet att krångla med extrajackor, ombytesskor etc inte alls existerade, gav dagen en guldkant som heter duga. (Dåligt väder vid sådana speciella tillfällen, ex Valborg, dagen för vårbal mm, verkar för övrigt vara en omöjlighet i den här staden!)

Vi skulle efter "mellan/efterfesten" promenera till nation o käka frulle var tanken, men det blev ändrade planer då mat etc var slut på nationerna som skulle servera frukost från kl 8. Eftersom alla bruncher inte börjar förrän runt kl 11 på söndagar slog jag det ur hågen och gick hem för att glida ur balklänningen och finskorna . (Spela crockett o  picknicka med balfolk från Norrlands lockade inte heller så mkt för min del.)

Har således chillat på hemmaplan hela dagen och funderat på vad man ska ta sig för. Gick och handlade med Pontus och gjorde en rejäl frukost/lunch (sillunch serveras på nationerna, men inte riktigt vad jag var sugen på idag) och ska nu gå vidare med att stilla det dåliga pluggsamvetet något genom att försöka mig på att börja repetera inför praktiskt prov och tenta. Allt medan jag planerar att hälla i mig obscena mängder té för att lindra min strejkande hals!

Rundar kanske av med en långpromenad med Therese senare och läggdags någon gång efter 20-tiden för ge mig själv en chans att sova ikapp mitt >30 timmars vakenhetsmaraton.
Kunde ju inte gärna gå och lägga mig när jag tillslut glidit hem i morse och söndagen liksom börjat på riktigt resonerade jag, och bestämde att sova får jag göra natten till måndagen istället.
Smart drag? Vet inte. Men lite kul och sådär lagom somrigt omdömeslöst och studentikost.

Nu skall här vändas papper!
Tudels!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0