Kontraster gör det roligare.

Förra helgen var min partyhelg.



Ögonsminket blev jag i ärlighetens namn stört nöjd med. Även om det inte syns just på denna bild, själva sminket det vill säga. Ser nog ganska nöjd ut i alla fall, alltid något!


Denna helg spenderar jag på hemmaplan. Lite mer oparty, lite mindre dansande.
Men testar läsglasögon, vilket kan ses som en ljuspunkt i min, just nu, annars så gråa pluggvardag. Får se vilka det blir, är hittills lite småkär i dessa bågar från Pilgrim.

Passade även på att shoppa en gul klänning till nästa helgs "Rubiks Kub"-sittning i Umeå när jag var på stan. Check på den alltså.

Och hör och häpna; föll som av en händelse också för en urvacker marinblå höst/vinterkappa i ull från Ida Sjöstedt i samma butik.
Det som hindrade mig från att köpa den var att det skulle bli ett impulsköp av en kappa jag inte ens är i behov av för 3000 kr. Utöver det hade jag inte heller något smakråd ( läs mamma) som kunde peppa mig och påpeka att det visst var värt det. Plus att den i modellen liknar en vårkappa från Petroff jag redan har. Och den är lite smått opraktisk och kylig att använda när det är ngt kallare ute pga en stor öppen krage.. Förvisso pälskantad.

Hmm, det enda som egentligen talade för var att den var ursöt.
MEN hänger den kvar på fredag tar jag det som att ödet har en egen vilja och helt sonika vill att jag skall äga den kappan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0