Τρόχισε κείνα τα σπαθιά του λόγου..

Idag tog jag sovförmiddag. För att jag kan. Skönt var det. Om en kvart eller så rullar mamsen in på N.S
med TVn jag fick till födelsedagen och mina ridgrejer. Can't wait!

Imorgon möte med kursledningen om den "flitlista", aka närvarolista, med krav på daglig signatur av handledare under kliniken. Samma lista som skakat rört upp känslor i klassen.
Och ja, hos mig med. Vi ÄR trots allt vuxna männikor, som går på en prestigefylld utbildning där vi valt att befinna oss. Lite overkill att köra dagis-style från kursledningens håll kan tyckas.

Att omyndig-, och oansvarigförklara medicinkandidaterna var med facit i hand alltså inte kursledningens bästa drag då det dragits tunga växlar i detta ärende och det förs diskussioner med kurlsedning samt medicinka studierådet och kommer ev tas vidare till programkommittén. Diskussioner som jag som kursrepresentant bland annat måste ingå i.
Visst, det ligger i mitt eget intresse att kursledningen för en frivillig universitetsutbildning inte går all nazi, men lite småbeige situation dock, då energin behövs till andra saker!

Men , imorgon blir det battle. Nu blir det återseende av mamma! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0